förändring

Jag tänker.. Jag har förändrats så jävla mycket känns det som. Positivt, enligt mig själv! Men jag vet inte vad ni tycker?

Jag har alltid varit den "för snälla sanna" som aldrig kunde säga nej och bara följt efter. Men nu har jag börjat stå på egna ben, vågar säga nej och stå för vad jag tycker (oftast), det är en lång väg att gå. Alltid har det varit så att jag tagit andra före mig själv men nu gör jag inte det lika ofta längre. Självklart ska man fortsätta ställa upp för sina vänner, men att tvinga sig själv att göra saker som man inte ens har lust till.. Det blir för mycket ibland. 
Klart jag bryr mig om andra, tro inget annat!! Men ibland får man ta sig själv före, det måste man om man ska orka med allt.
Jag vågar verkligen vara mig själv och har kommit till en punkt då jag längre bryr mig lika mycket om vad andra tycker om mig. Missuppfatta inte det, jag vill fortfarande vara snälla sanna - men inte för snäll! Jag vill kunna gå min egna väg ibland och våga säga ifrån om jag tycker något är fel! Som sagt är jag på god väg och det är jag glad över!


Kommentarer
Postat av: Lisa

HEjjeee Sanne :D:D <33

2009-10-06 @ 19:12:22
URL: http://absoluutliisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback